PAC 2

Projecte Costa estudiar medi!




 Enllaç Cmap Fil: El Rol del professorat

http://cmapspublic2.ihmc.us/rid=1JDZ5VWN4-12GPCB5-WS9/Mois%C3%A8s_Muniesa_Pac2_2.cmap


Voldria començar les conclusions donant un cop d’ull a la gràfica de barres de la Isabela: un èxit. No m’esperava els resultats obtinguts, de fet a mesura que passaven les sessions i anava rebent els correus amb les presentacions, tenia la sensació que anava pel bon camí, les xerrades eren riques, amb participació, els enviaments es visualitzaven al projector i es discutien les errades, els conceptes, les imatges, es valorava la feina dels demés i no excloïa als que ho feien a mà o imprès que també mostraven les seves feines al mestre i a la resta. Pensava que la majoria aprovarien com sempre però no amb aquestes notes! Inclús els dos nens que no van fer una feina continuada i un va treure una nota justa i l’altre que no va arribar als mínims van encertar en la nota després d’autoavaluar-se a la graella i veure el nivell assolit. Faig meves les paraules d’en Xavier Vilella professor i formador del Departament que en una xerrada sobre competències a la nostra escola ens va dir que: “Ens paguen no per ensenyar sinó per què els nens i les nenes aprenguin”. I aquesta activitat impulsada per una assignatura de psicopedagogia que esperava que m’ensenyessin a fer anar programari i usar-lo a escola ( que també), m’ha ajudat a que l’alumnat de 4tA tingués una bona experiència positiva d’aprenentatge i per tant aprenguessin.
Com no pot ser d’una altra manera he fet una mica de publicitat entre el cercle més proper de l’escola i he obtingut una diversitat de reaccions dignes de fer un estudi, des de la indiferència o “d’acord, però ara a final de curs tenim molta feina” a “molt bé però no em veig amb cor”, passant per “vols dir que l’èxit no serà per que el tema era fàcil?”  i “m’agrada molt com treballes” o “seguiré fent-lo com fins ara”. I ningú/na ha dit que ho intentaria o l’adaptaria a la seva manera de fer. Aquests comentaris que em podrien desanimar i sentir que vaig a contracorrent, no l’han aconseguit i seguiré aplicant aquesta manera de fer no només a medi sinó a més àrees i si puc millorar-la pel curs que ve.
Sobre el curs m’agradaria dir que ha estat molt interessant, sobretot a partir de les intervencions als debats, compartint coneixement amb els companys, així com també la utilització dels cmaps  com a eines per a construir coneixement i relacionar conceptes. Si partim de l’avaluació inicial de la primera pac, reconec que ha hagut canvi conceptual sobre molts dels aspectes que es van tractar. En la segona PAC vaig trobar molt interessant l’argumentació com a eina per a debatre, organitzar i comunicar el pensament, tant és així que vaig treballar a l’aula l’argumentació  amb els alumnes per a que s’acostumessin a expressar amb raonaments formals el que pensaven. Per últim i lligant amb les conclusions abans esmentades sobre aquesta última activitat en la que partint d’un problema hem arribat a gaudir d’una assignatura poc motivadora pels alumnes, amb l’ajuda de les TIC i compartint objectius amb l’alumnat.