Avaluació Inicial

Qüestionari
  1. ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.
Pot ser el determina però no garanteix el progrés econòmic per a tothom, ja que les diferències socials continuen i a vegades encara s’agreugen més. Dependrà sobretot en mans de qui estigui el coneixement, la globalització no només ha aportat avantatges.
  1. ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?
No estic d’acord, no en tenim cap garantia de la neutralitat ideològica de les tecnologies, de fet estan en mans de poders econòmics i polítics. Interessa investigar altres fonts a fons per descartar el petroli?
  1. Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.
Molt d’acord, els nostres alumnes han nascut amb aquestes tecnologies (per a ells no són noves), som nosaltres els que oferim resistències al seu ús quotidià i normalitzat.
  1. ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?
Són fruit dels molts anys de bonança econòmica el que ha provocat més inversió en investigació i desenvolupament tecnològic, fent global la informació i posar el coneixement en mans de tothom que tingui accés a la xarxa, això impulsa canvis sobre la manera de fer i veure el món, a vegades m’he plantejat que passaria si les universitats perdessin el rol que tenen actualment quant a l’exclusivitat del coneixement.
  1. Defineix en una frase i digues quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia Educativa
És la tecnologia usada en educació ,en essència educativa, sempre que es comuniqui el seu ús i la seva validesa per d’aquesta manera facilitar els processos d’ensenyament-aprenentatge i bon funcionament dels centres.
Millorar els processos relacionats amb l’educació.
  1. Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement
El concepte de les taules de multiplicar és una transmissió de coneixement. Aprendre a multiplicar amb objectes i jocs ensenya a construir el concepte i el procediment.
  1. Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".
Contextualitzar les idees els hi dóna sentit per tant les fa significatives i útils. Busquem que les persones facin servir els mitjans per arribar als objectius. Una idea aïllada no té sentit si no és en la imaginació.
  1. ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?
No havia pensat i sempre he treballat amb aquest entorn amb les opcions d’origen, pot ser no he tingut la necessitat de fer-ho.

Conclusions
La meva primera impressió després d'haver fet l'avaluació inicial ha estat una mica d’estranyesa ja que no m’esperava aquesta avaluació, ni el format de l’assignatura que és una mica atípic comparant-lo amb la resta d’assignatures. Estic a l’expectativa de com s’aniran desenvolupant les properes situacions d’ensenyament- aprenentatge, del que estic segur és que treure profit en el trepidant món de les tecnologies de la informació i comunicació en l’educació.